Bestuur

Wil je graag in clubverband schaatsen en kennismaken met andere schaatsers in Vreeland en omstreken? Meld je dan nu aan als lid!

Het dagelijks bestuur van de ijsclub is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de vereniging.
Sinds november 2022, bestaat het bestuur uit 4 leden:

Jeroen Breggeman

Jeroen woont sinds 2008 in Vreeland.

“Ik heb vele sporten gedaan, waaronder schaatsen en lesgeven op de Jaap Eden – baan. Om mijn conditie op peil te houden loop ik hard rondom Vreeland. Wanneer er op natuurijs kan worden geschaatst ben ik er gelijk bij, want ik heb nog niet de kans gehad om de ‘tocht der tochten’ te mogen schaatsen, maar ik heb hoop dat koning winter mij goed gezind is in 2023. Ik vind het belangrijk dat ook kinderen de gelegenheid hebben om kennis te maken met de schaatssport.”

Niels Molewijk

Penningmeester

Niels is opgegroeid in Vreeland.

“Ik heb leren schaatsen op de ijsbaan in Vreeland. Later schaatste ik met mijn vader met veel plezier de toertocht. Ik ben lid van de Vereniging de Friesche Elf Steden en heb de alternatieve Elfstedentocht in Oostenrijk gereden. Ik wil het schaatsen in Vreeland graag behouden voor jong en oud.”

Inge Vianen

Secretaris

Inge woont sinds 2019 in Vreeland.

“Het schaatsen is mij met de paplepel ingegoten: ik begon al vroeg op houten doorlopers en werd later lid van de Schaatshardrijvereniging Woerden. Met vriendinnen schaatste ik een aantal jaar geleden in Zweden en in 2021 maakte ik mijn eerste slagen op de Loenderveenseplas. Ik zet me graag in voor de ijsclub omdat ik het plezier in schaatsen graag wil doorgeven aan anderen.”

Casper Zeldenrijk

Algemeen bestuurslid

Casper is in 2000 in Vreeland komen wonen.

“Ik ben lid geworden van de ijsclub en al snel toegetreden in het bestuur als algemeen bestuurslid. Ik houd machines en de ijsbaan in conditie en heb het ijsbaantje op het Maartenplein gerealiseerd. Het doorgeven en behouden van ijspret voor jong en oud, kinderen het plezier op en rond het ijs laten beleven en het schaatsen in het algemeen promoten en stimuleren vind ik belangrijk. Het is iets wat echt bij Nederland hoort!”